Kadasterverklaring

U wilt uw koopovereenkomst graag inschrijven in het kadaster. Vraag hier eenvoudig een offerte aan. 

 

Offerte

{{selectedBudget.displayText}} {{ selectedBudget.displayValue }}

{{ item.title }} € {{ ToPrice(item.price) }}

Kosten derden

{{ item.title }} € {{ ToPrice(item.price) }}


Subtotaal € {{ subtotal }}

BTW € {{ btw }}

Totaal € {{ total }}

Op onze dienstverlening zijn onze algemene voorwaarden en spelregels van toepassing. Ons honorarium is uitsluitend een vergoeding voor de door ons te verrichten werkzaamheden. Het honorarium is exclusief BTW en bijkomende kosten (o.a. kadasterkosten en inzage in diverse registers ter verificatie van uw (rechts)persoonsgegevens). Deze bijkomende kosten worden naast het honorarium aan u in rekening gebracht. Er bestaan btw belaste bijkomende kosten en bijkomende kosten die onbelast zijn. Kadastrale kosten variëren naar gelang het aantal (gedeeltelijke) percelen. In sommige gevallen kan het Kadaster de hypotheekakte en/of de leveringsakte niet geautomatiseerd verwerken en is een zogenaamde KIK-akte niet mogelijk, in dat geval geldt het hogere tarief van € 144,50 in plaats van het KIK-tarief van € 82,50. Een eventuele wijziging van het btw-tarief of van de kadastrale tarieven wordt doorberekend. Deze offerte is 6 weken geldig.

Vraag uw offerte aan



Veelgestelde vragen

  • Heb ik een notaris nodig bij het kopen van een huis?
  • Ja, als het koopcontract is getekend heeft u een notaris nodig voor de akte van levering. Het getekende koopcontract wordt door de makelaar aan de door koper gekozen notaris verzonden. De notaris gaat aan de hand daarvan de akte van levering voorbereiden en inplannen. Pas als de akte van levering is getekend en bij het kadaster in ingeschreven is de eigendom overgegaan. Is er geen makelaar betrokken, dan kunnen wij het koopcontract voor partijen opstellen. 

  • Mag ik zelf kiezen welke notaris ik wil?
  • Ja, u kiest als koper zelf de notaris. Bij Basisnotarissen bent u altijd aan het juiste adres! U vraagt snel en eenvoudig een offerte aan op onze website.

  • Welke kosten moet ik bij de notaris betalen en voor wie?
  • De kosten voor de gebruikelijke werkzaamheden bij een kosten koper transactie zijn:

    Honorarium voor de notaris 
    Het honorarium voor concept van de akte en het passeren van de akte

    Verschotten (kosten die de notaris aan derden moet voldoen)

    • Identificatiekosten natuurlijk persoon (BRP | VIS | CIR | CCBR)
    • Kadastrale inzage per perceel (eerste inzage, herrecherche en narecherche)
    • Kadastraal inschrijven akte van levering 
    • Heffingsbijdrage kwaliteitsfonds Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB)

    Belastingen (die de notaris moet afdragen aan de belastingdienst) 

    • Overdrachtsbelasting
    • Omzetbelasting 

    Verrekenen zakelijke lasten (tussen partijen)
    Op de nota van afrekening verrekent de notaris diverse posten tussen de koper en verkoper en/of tussen de koper en de hypotheeknemer (de bank). 

        

     

    Bij de aanvraag van een offerte kunt u direct alle kosten zien.

  • Welke notariskosten zijn aftrekbaar voor de inkomstenbelasting?
  • Wanneer u een woning gaat kopen, krijgt u doorgaans te maken met twee soorten kosten voor de notaris: kosten voor de levering en kosten voor de financiering. Alle kosten die u maakt voor de financiering van de woning mag u aftrekken voor de inkomstenbelasting. Het gaat om: 

    • Advies- en bemiddelingskosten voor uw hypotheekadviseur
    • Bereidstellingsprovisie
    • Notariskosten voor de hypotheekakte
    • Kadastrale rechten voor de hypotheekakte
    • Taxatiekosten voor het krijgen van de lening
    • Kosten voor de aanvraag van de Nationale Hypotheek Garantie
    • Boeterente
    • Bouwrente die u betaalde ná het tekenen van het voorlopig koopcontract, maar vóór het tekenen van de hypotheekakte
    • Kosten voor uw nieuwbouwdepot of verbouwingslening of verbouwingsdepot.

Staat uw vraag er niet bij?

Bekijk het overzicht met alle veelgestelde vragen.

Naar veelgestelde vragen