Kadasterverklaring
U wilt uw koopovereenkomst graag inschrijven in het kadaster. Vraag hier eenvoudig een offerte aan.
U wilt uw koopovereenkomst graag inschrijven in het kadaster. Vraag hier eenvoudig een offerte aan.
Ja, als het koopcontract is getekend heeft u een notaris nodig voor de akte van levering. Het getekende koopcontract wordt door de makelaar aan de door koper gekozen notaris verzonden. De notaris gaat aan de hand daarvan de akte van levering voorbereiden en inplannen. Pas als de akte van levering is getekend en bij het kadaster is ingeschreven, is de eigendom overgegaan. Is er geen makelaar betrokken, dan kunnen onze collega's van Van Weeghel Doppenberg Kamps (www.vwdknotarissen.nl) het koopcontract voor partijen opstellen.
Ja, u kiest als koper zelf de notaris. Bij Basisnotarissen bent u altijd aan het juiste adres! U vraagt snel en eenvoudig een offerte aan op onze website.
De kosten voor de gebruikelijke werkzaamheden bij een kosten koper transactie zijn:
Honorarium voor de notaris
Het honorarium voor concept van de akte en het passeren van de akte
Verschotten (kosten die de notaris aan derden moet voldoen)
Belastingen (die de notaris moet afdragen aan de belastingdienst)
Verrekenen zakelijke lasten (tussen partijen)
Op de nota van afrekening verrekent de notaris diverse posten tussen de koper en verkoper en/of tussen de koper en de hypotheeknemer (de bank).
Bij de aanvraag van een offerte kunt u direct alle kosten zien.
Wanneer u een woning gaat kopen, krijgt u doorgaans te maken met twee soorten kosten voor de notaris: kosten voor de levering en kosten voor de financiering. Alle kosten die u maakt voor de financiering van de woning mag u aftrekken voor de inkomstenbelasting. Het gaat om:
Bekijk het overzicht met alle veelgestelde vragen.